
Canon 5d mk2, Sigma 105mm f2.8; iso200, f/11, 1.6s, +2/3 stop; 18 mei 2026, Lochem
De wind ging liggen en de meeste buien verdwenen oostwaarts. De zon kwam nog een beetje, maar bereikte de rietkraag al lang niet meer. Zo laag stond ie al. Laag in dat riet zag ik deze Korenbout zitten. Goed verscholen, maar nog net zichtbaar.

Canon 60d, ef 500mm f4, 1.4x tc; iso400, f/5.6, 1/250s, +1/3 stop; 13 mei 2026, Lochem
Altijd leuk als je de macro thuis hebt laten liggen en enkel de tele mee hebt. Tot mijn verrassing leverde het best leuke beelden op.